(MN 132) Ᾱnandabhaddekaratta Sutta - Ᾱnanda in en odličen dan

 

1. Tako sem slišal. Nekoč je Blaženi živel pri Sāvatthīju, v Džetovem gozdičku Anāthapiṇḍikovega parka.

2. Takrat je častiti Ᾱnanda poučeval, spodbujal, prepričeval in razveseljeval menihe z govorom o Dhammi v dvorani za zborovanja. Recitiral je povzetek in razlago ‘Nekoga, ki je imel en odličen dan.’

Zvečer je Blaženi prišel iz samote in odšel do dvorane za zborovanja. Sedel je na pripravljen sedež in vprašal menihe: “Menihi, kdo je poučeval, spodbujal, prepričeval in razveseljeval menihe z govorom o Dhammi v dvorani za zborovanja? Kdo je recitiral povzetek in razlago ‘Nekoga, ki je imel en odličen dan’?”

“Bil je to častiti Ᾱnanda, častiti gospod.”

Potem je Blaženi vprašal častitega Ᾱnando: “Ᾱnanda, kako si poučeval, spodbujal, prepričeval in razveseljeval menihe z govorom o Dhammi in recitiral povzetek in razlago ‘Nekoga, ki je imel en odličen dan’?”

3. “Jaz sem to delal tako, častiti gospod:
     ‘Naj se posameznik ne zateka v preteklost
     ali goji up v prihodnost,
     ker preteklost je za njim
     in prihodnost še ni prišla.
     Naj z uvidom vidi
     vsako stanje posebej, ko se to pojavi,
     naj spozna ga in se o njem prepriča,
     nepremagljivo, neomajno.
     Danes si je treba prizadevati,
     jutri lahko pride smrt, kdo ve?
     Ko ne baranta s smrtjo,
     to odvrača njo in njene horde,
     vendar ta, ki biva tako vztrajen,
     nepopustljiv, podnevi in ponoči – to je ta,
     je rekel mirni modrijan,
     ki je imel en odličen dan.’

4. Kako, menihi, se nekdo zateka v preteklost? Misleč, ‘Jaz sem imel takšno snov v preteklosti,’ najde radost v tem. Misleč, ‘Jaz sem imel takšen občutek v preteklosti,’... ‘Jaz sem imel takšno zaznavo v preteklosti,’ ... ’Jaz sem imel takšne tvorbe v preteklosti,’... ‘Jaz sem imel takšno zavest v preteklosti,’ najde radost v tem. Tako se nekdo zateka v preteklost.

5. In kako, menihi, se nekdo ne zateka v preteklost? Misleč, ‘Jaz sem imel takšno snov v preteklosti,’ ne najde radosti v tem. Misleč, ‘Jaz sem imel takšen občutek v preteklosti,’ … ‘Jaz sem imel takšno zaznavo v preteklosti,’ … ‘Jaz sem imel takšne tvorbe v preteklosti,’ … ‘Jaz sem imel takšno zavest v preteklosti,’ ne najde radosti v tem. Tako se nekdo ne zateka v preteklost.

6. In kako, menihi, nekdo goji up v prihodnost? Misleč, ‘Naj imam takšno snov v prihodnosti, najde radost v tem. Misleč, ‘Naj imam takšen občutek v prihodnosti,’ … ‘Naj imam takšno zaznavo v prihodnosti,’ … ‘Naj imam takšne tvorbe v prihodnosti,’ … ‘Naj imam takšno zavest v prihodnosti,’ najde radost v tem. Tako nekdo goji up v prihodnost.

7. In kako, menihi, nekdo ne goji upa v prihodnost? Misleč, ‘Naj imam takšno snov v prihodnosti,’ ne najde radosti v tem. Misleč, ‘Naj imam takšen občutek v prihodnosti,’ … ‘Naj imam takšno zaznavo v prihodnosti,’ … ‘Naj imam takšne tvorbe v prihodnosti,’ … ‘Naj imam takšno zavest v prihodnosti,’ ne najde radosti v tem. Tako nekdo ne goji upa v prihodnost.

8. In kako, menihi, je nekdo premagan glede prisotnih nastalih stanj? Menihi, nepoučen navaden posameznik, ki se ne ozira na plemenite in je neizkušen in nediscipliniran v njihovi Dhammi, ki se ne ozira na prave ljudi in je neizkušen in nediscipliniran v njihovi Dhammi, ima snov za sebstvo ali da je sebstvo snov ali da je snov v sebstvu ali da je sebstvo v snovi. On ima občutke za sebstvo … zaznavo za sebstvo … tvorbe za sebstvo … zavest za sebstvo ali da je sebstvo zavest ali da je zavest v sebstvu ali da je sebstvo v zavesti. Tako je nekdo premagan glede prisotnih nastalih stanj.

9. In kako, menihi, nekdo ni premagan glede prisotnih nastalih stanj? Menihi, dobro poučen plemeniti učenec, ki se ozira na plemenite in je izkušen in discipliniran v njihovi Dhammi, ki se ozira na prave ljudi in je izkušen in discipliniran v njihovi Dhammi, nima snovi za sebstvo ali da je sebstvo snov ali da je snov v sebstvu ali da je sebstvo v snovi. On nima občutka za sebstvo … zaznave za sebstvo … tvorb za sebstvo … zavest za sebstvo ali da je sebstvo zavest ali da je zavest v sebstvu ali da je sebstvo v zavesti. Tako nekdo ni premagan glede prisotnih nastalih stanj.

10. Naj se posameznik ne zateka v preteklost …
      ki je imel en odličen dan.

11. Jaz sem poučeval, spodbujal, prepričeval in razveseljeval menihe z govorom o Dhammi in recitiral povzetek in razlago ‘Nekoga, ki je imel en odličen dan.’”

“Dobro, dobro, Ᾱnanda! Dobro je, da si poučeval, spodbujal, prepričeval in razveseljeval menihe z govorom o Dhammi in recitiral povzetek in razlago ‘Nekoga, ki je imel en odličen dan’:

12-19. Naj se posameznik ne zateka v preteklost …
           (Ponovi v celoti §§3-10)
           ki je imel en odličen dan.”

To je bilo tisto, kar je rekel Blaženi. Častiti Ᾱnanda je bil zadovoljen in vesel besed Blaženega.

 

 

vir: Bhikkhu Nanamoli/Bodhi - The Middle Length Discourese of the Buddha, Wisdom Publications, 2009
prevod: Bojan Božič / avgust 2024

 

(C) SloTheravada, 2023